Weekoverzicht 1 augustus tot 11 augustus

maandag, augustus 11, 2014 9 Permalink 0

Vorige week stelde mijn weekoverzicht natuurlijk helemaal niks voor. Dat kwam omdat ik én niet zoveel had meegemaakt, maar stiekem ook omdat ik me als een dolle aan het voorbereiden was op de vakantie. Ik wilde vooruit schrijven, voor mijn eigen blog en voor Mommy to be, wilde persé de mobile (klik) afhebben, wilde de babykamer zoveel mogelijk ingericht hebben (klik) en ik wilde naast onze koffers ook mijn vluchttas gereed hebben voor de vakantie. Om die reden was ik toch druk bezig, maar kon ik van veel dingen nog niet echt foto’s laten zien.

Maar inmiddels zijn we terug van een heerlijke vakantie en kan ik jullie, ook met terugwerkende kracht, de foto’s laten zien. Daarom niet alleen foto’s van de afgelopen zeven dagen, maar gewoon tien volle dagen. Lucky bastards!

Ik vind het altijd zoooo erg om mijn katten allen te moeten laten. Ik denk echt dat ze het aanvoelen. Ze liepen vorige week vrijdag de hele dag om me heen en gingen overal zielig zitten kijken.

Ik vind het altijd zoooo erg om mijn katten alleen te moeten laten. Ik denk echt dat ze het aanvoelen. Ze liepen vorige week vrijdag de hele dag om me heen en gingen overal zielig zitten kijken.

Misschien zit het vooral tussen mijn eigen oren hoor, maar ik heb echt het idee dat die pluizebollen het aanvoelen.

Misschien zit het vooral tussen mijn eigen oren hoor, maar ik heb zo’n dag voor vertrek altijd een enorm schuldgevoel.

De kofferbakruimte in onze nieuwe auto viel uiteindelijk best tegen. Ik had kratjes bier besteld bij de AH-bezorgservice, zodat ik aan het benodigde bedrag kon komen. Maar die konden uiteindelijk niet mee, want behalve die tassen links, moesten ook alle spullen van Peter, Maran en mijzelf er nog in. Ai!

Woohoo! Vrijdagavond rond half 7 waren we op pad!

Wij boeken vrijwel altijd een huisje in hetzelfde bungalowpark, maar deze keer hadden we geen vrij uitzicht op de heuvels. Jammer, al was dit ook niet heel vervelend.

We zijn bijna iedere avond wel uit eten geweest ergens in Valkenburg en op een avond stonden we toevallig geparkeerd naast deze vuilnisbak. Ik kan nog steeds niet geloven hoe smerig dit is!

We gingen op de, bleek later, warmste dag van de hele week ruim anderhalf uur wandelen door het bos. Uiteindelijk vond mijn hoogzwangere lichaam de lange heuvel op wandelen niet meer zo leuk. Maar: ik heb het gered!

Hier hebben we heel lang van het uitzicht genoten. En kon ik even uitpuffen ;-)

Hier hebben we heel lang van het uitzicht genoten. En kon ik even uitpuffen 😉

Wandelen door rustige, Limburgse dorpjes. Het blijft leuk!

Ja! Ik was er ook!

Gelukkig was er ook genoeg tijd om lekker te niksen in het gras! <3

Met honger gingen Peter en ik op pad om vlaai te kopen. We kwamen hiermee terug... Overigens is alles wel netjes op gegaan!

Met honger gingen Peter en ik op pad om vlaai te kopen. We kwamen hiermee terug… Overigens is alles wel netjes op gegaan!

Aaah, regen! Heerlijk!

We gingen een middagje naar Aken. Ik vond er eerlijk gezegd niet heel veel aan, maar dat kan ook komen doordat ik geen goede schoenen mee had en mijn voeten na een half uur al aanvoelden alsof ik de hele avond flink was wezen stappen.

We zaten heel veel op het terras. Gelukkig hielden de boys veel rekening met mij. We hebben leuke dingen gedaan, maar zijn ook veel in ons huisje geweest of in restaurants en op terrassen. Tja, met ruim 34 weken zwangerschap is het toch even aangepast vakantie vieren.

We zijn ook een middagje wezen shoppen in Maastricht. Waar we ijs aten en ik nieuwe Allstars kocht.

Kijk, daar zijn ze! Inclusief buikfoto van de bovenkant.

Het bungalowpark is best heuvelig en we moesten onze auto beneden parkeren. Iedere keer viel het me dus stiekem toch tegen om de heuvel te beklimmen om bij ons huisje te komen!

We hebben een avond sushi gegeten. En daar hoor je natuurlijk een foto van te maken! Ik eet natuurlijk alleen de niet-verse-vis-varianten.

We zijn ook traditiegetrouw weer een keertje met de kabelbaan de berg op gegaan in Valkenburg.

Aah kijk, een selfie van mijn man en mijzelf! Onze laatste vakantie zonder baby. Gek hoor!

We zijn ook een hele dag naar GaiaZoo gegaan. Wat ik een enorme aanrader vond. Wát een prachtige dierentuin! We hebben ons prima vermaakt!

Dit enorme broodje was ook nog eens heerlijk!

Aan alle leuke dingen komt een eind, dus ook aan onze fijne vakantie. De terugweg was voor deze zwangere niet heel prettig te noemen. We hadden teveel bagage, dus moest een deel voor mijn voeten gezet worden. Daardoor zat ik ongeveer drie uur zo opgevouwen. Uuggh!

Maar, thuiskomen was toch ook wel weer prettig. Want dit kleine pluisje kroop meteen dolgelukkig spinnend op schoot.

En deze ging extra schattig doen in de gang.

Zaterdag gingen Maran en ik lekker een stuk wandelen in de buurt.

We hebben echt een superfijne week gehad! Ik had veel twijfels over of we überhaupt wel moesten gaan, maar ik ben heel blij dat we het lekker gedaan hebben! Ik zou het iedere (hoog)zwangere die zich goed voelt dan ook van harte aanraden om tegen het einde nog lekker er even tussenuit te gaan. Toch blijft het ook heerlijk om thuis te komen hoor! Een kleine bungalow delen met drie mannen (die in mijn buik  niet meegerekend) is toch heel anders dan ons fijne, grote, schone, opgeruimde huis.

Aankomende week wordt weer een stuk rustiger, maar er staan wel een paar leuke/spannende dingen op het programma. Zo ga ik vanmiddag naar de verloskundige om uit te vinden of onze mini nu toch wel met zijn hoofd richting uitgang is gedraaid, komen Maran zijn ouders en opa gezellig op bezoek, hebben we een informatieavond over de bevalling in het ziekenhuis, ga ik weer daten met Kelly en gaan Maran en ik naar Disney in Concert in het Concertgebouw. Leuk leuk!

Hele fijne week allemaal!

9 Comments
  • Manon
    augustus 11, 2014

Ah wat leuk allemaal! Ik zit nu na te denken of Limburg voor ons ook nog een leuk uitje is voor aan het einde van mijn zwangerschap, ziet er echt gezellig uit en leuke dingen om te doen! Thuiskomen is inderdaad altijd weer zo fijn vind ik 🙂

• Betty

Zolang je je goed voelt, kan ik het alleen maar aanraden! Het is heel fijn om er nog even tussenuit te gaan en even niet alleen met baby-stuff bezig te zijn.

• Geertje
    augustus 11, 2014

Heerlijke week, nog lekker even “samen” weg voordat de kleine er is… Is echt wel goed om dat nog even te doen! En ik hoop toch dat je niet met de rodelbaan naar beneden bent gegaan, maar netjes met de kabelbaan in Valkenburg? 😉

• Betty

Hahaha, nee, we hebben bovenop de berg wat gelopen en op het terras gezeten en zijn toen netjes naar beneden gegaan met de kabelbaan 😉

• Joyce
    augustus 11, 2014

Ziet er uit als een heerlijke weekje! En wat fijn dat de jongens rekening met je hielden 🙂

• Betty

Ja daar was ik ook heel blij mee. Ik was heel bang dat ik een blok aan hun been zou zijn, maar dat gevoel hebben ze me geen seconde gegeven 🙂

• Kelly caresse
    augustus 11, 2014

Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad zeg, een soort babymoon noemen ze dat zo kort voor de bevalling. Oeh zoveel zin in onze date donderdag! Yeah!

Woohooo! Ik ook! 😀

• Petra
    augustus 11, 2014

Groot gelijk dat je nog bent weggegaan. Nog even heerlijk genieten voordat de kleine komt. En Limburg is gewoon heel leuk. Het geeft zo’n heerlijk vakantiegevoel. Gaia Zoo heeft mij ook aangenaam verrast. Veel plezier komende week je hebt weer leuke dingen op het programma staan.