Onze huwelijksreis

woensdag, mei 28, 2014 5 Permalink 0

Bij het voorbereiden op de bruiloft, hoorde natuurlijk ook het boeken van de huwelijksreis. Onze eisen: een weekje bijkomen en vooral niets hoeven op een zonnig strand. Kon ons eigenlijk niet schelen waar het was, als het er maar rustig zou zijn. Toch had het nogal wat voeten in de aarde. Want bij een huwelijksreis, stel je je natuurlijk wel een luxe bestemming voor. En aangezien onze vakantie naar Kos (waar ik ten huwelijk werd gevraagd) al geweldig was geweest, lag de lat hoog om nu iets te vinden wat nóg beter zou zijn.

We besloten voor een luxe resort op Kreta te gaan. We houden allebei niet zo van vliegen en wilden liever langer genieten van onze daadwerkelijke vakantie, dan van de weg er naartoe. Wel boekten we een decadente kamer met privé-zwembad én de meest luxe stoelen in het vliegtuig. We gingen maar één keer trouwen, en wilden alles uit onze huwelijksreis halen wat maar mogelijk was.

Na onze bruiloft hadden we een paar dagen om te acclimatiseren in ons eigen huisje, voordat we op vakantie zouden gaan. Dat hadden we wel nodig! Ik had namelijk het (super stressvolle) schooljaar afgerond in de week voor de bruiloft en, in plaats van rustig nagels lakken en veel uitslapen, hadden we the week from hell vlak voor onze bruiloft. Ik wil er niet teveel op in gaan (want: privé), maar een dierbaar familielid werd plotseling ernstig ziek en overleed, waardoor we natuurlijk erg verdrietig waren en veel moesten regelen. Na de bruiloft waren we dus echt doodmoe. Ik kan me helemaal niet herinneren wat we allemaal hebben gedaan in de dagen na de bruiloft en voor de huwelijksreis. Ik denk dat we vooral veel geslapen hebben.

De huwelijksreis zelf dan: we begonnen ’s morgens om 6 uur in het vliegtuig. We kregen, heel fijn, de luxe stoelen die we geboekt hadden. In dat gedeelte van het vliegtuig zat bijna niemand, dus we hadden lekker alle ruimte. Ook kregen we een flesje champagne aangeboden van het personeel. Daar heb je om (inmiddels) 8 uur ’s morgens geen trek in, maar we hebben hem wel opgedronken. Want dat hoort erbij! Ergens in de loop van de ochtend kwamen we aan op Kreta. Het was warm en druk op het vliegveld en het duurde lang voordat de bus ons eenmaal naar het resort kon brengen. Ook de reis naar het resort toe, duurde erg lang. Wel 2,5 uur! Het was dus al zo’n half 4 ’s middags toen we aankwamen.

Het resort zag er schitterend uit. Inderdaad erg luxe en precies zoals de foto’s die ik in de weken ervoor verlangend had bekeken. We kregen een welkomsgesprekje en werden vervolgens naar onze kamer gebracht. Het was een erg mooie kamer, totdat ze ons het zwembad liet zien. Dat was een gedeeld zwembad en dus niet wat we hadden geboekt! Ik gaf dat aan en we kregen te horen dat ze met een overboeking zaten. We zouden de volgende ochtend meteen naar onze eigen kamer gebracht worden en om ons te compenseren, zouden we een massage krijgen. Nou ja, er was niks aan te doen, dus we gingen akkoord.

De volgende ochtend besloten we een rondje over het resort te lopen. Gewapend met onze handdoeken, gingen we op zoek naar een ligbedje bij het zwembad of het strand. Dat was er niet, alles was al bezet! Het was nog erg vroeg in de ochtend, maar we wilden liever niet met onze handdoek in een bloemperkje gaan liggen. Bij de receptie konden ze ons vertellen dat onze kamer met privézwembad gereed was. We werden erheen gebracht, met spullen en al, en vol verwachting openden we de deur. De kamer was wederom prachtig en deze keer hadden we inderdaad een privézwembad. Maar…. deze stond volledig in de schaduw! Het mini terrasje dat erbij zat, stond in een inham en daardoor dus volledig in de schaduw. De hele dag. Alleen het uiteinde van het zwembad ving een beetje direct zonlicht. Ik was dus enorm teleurgesteld.

Meh

Daar was dus wel zon…

Dit was niet wat ik had verwacht van onze huwelijksreis! Ik wilde een privézwembad, zodat we heerlijk konden genieten van onze eigen kamer. Dat we lekker in het zonnetje konden bijkomen van de drukke periode. In plaats daarvan moesten we het doen met een zielig schaduwplekje én was er bij het gewone zwembad geen ligbedje te krijgen. Ik belde direct de receptie op dat we deze kamer niet wilden accepteren. Even later werd ik terug gebeld. “Sorry mevrouw, vandaag hebben we niets anders voor u. Maar morgen hebben we de allerbeste kamer op het resort! Daar kunt u dan de rest van de vakantie verblijven!” Dus dat zou het worden. Die ene dag hebben we heel veel op het zonnige hoekje van het zwembad gelegen. Ondertussen lazen we boeken en genoten we van het heerlijke eten en de cocktails.

De volgende dag werden we ’s morgens inderdaad opgehaald en naar een andere kamer gebracht. Deze keer was het een prachtige kamer, met een nog mooier terras en privézwembad! Ein-de-lijk! Wat waren we blij! We vierden het met een flesje wijn uit de minibar en konden onze lol niet op. Het was heerlijk om in ons zonnige privézwembad te kunnen plonsen en vervolgens op te drogen in de zon op ons eigen ligbedje. Wat een feest. Dít was wat we wilden, waar we voor hadden geboekt en waar we zo naar uit hadden gekeken. De rest van de vakantie was dan ook geweldig. We genoten van het zonnetje, het zwembad, het heerlijke eten, het schitterende uitzicht en natuurlijk van elkaar. Ook hebben we voornamelijk heel veel geslapen, we hadden wat in te halen.

Zo. Dat is beter!

Woohoo!

Aah, die goeie ouwe tijd, toen ik nog wijn mocht...

Aah, die goeie ouwe tijd, toen ik nog wijn mocht…

Ook 's avonds was het heerlijk bij ons eigen zwembadje!

Ook ’s avonds was het heerlijk bij ons eigen zwembadje!

Uiteindelijk hebben we een hele fijne vakantie gehad. Het was erg leuk om zo extreem in de watten gelegd te worden. Ook was dat privézwembad een ervaring die ik niet snel zal vergeten. Toch was het, heel eerlijk gezegd, niet de leukste vakantie die we ooit samen hebben beleefd. Die eerste dagen waren namelijk best wel een teleurstelling en op een reis van 8 dagen, is dat een flink aandeel. Ik zou dus ook niet meer voor een dusdanig resort kiezen. Omdat we er zoveel geld aan hadden uitgegeven én omdat er zo’n druk op lag (want huwelijksreis moet perfect zijn blabla), vond ik het heel belangrijk dat alles precies zo verliep als ik in gedachten had. Andere vakanties zijn wat dat betreft veel relaxter gebleken. Dan hadden we een stuk minder luxe hotel, maar dan boeide het dus ook niet echt als de kamer niet perfect was.

Hoe dan ook: we hebben enorm genoten van onze huwelijksreis. Maar de meest perfecte, geweldige reis die we ooit gemaakt hebben? Nee, dat niet.

En tot slot nog even de prachtige zonsopkomst <3

5 Comments
  • Lisa
    mei 28, 2014

Ja 8 dagen is eigenlijk wel kort als je dan met tegenslagen te maken krijgt:/
    Welk resort was dit? Ik vind de omgeving en natuur er wel prachtig uitzien! Welke stad is het en vlieg je dan op Heraklion?

Groetjes!

• Betty
      mei 28, 2014

Ja het was zeker te kort. Als alles meteen mee had gezeten, was het denk ik wel genoeg geweest. Maar nu dus eigenlijk niet. Nouja, we hebben sindsdien alweer een hoop leuke vakanties gehad samen, dus we mogen niet klagen! 🙂

Het was Hotel Aquila Elounda Village in Elounda op Kreta. We vlogen inderdaad op Heraklion. Wat een gekkenhuis in het hoogseizoen! Zou ik niet snel meer willen! Maar de omgeving was prachtig, inderdaad. Het resort ook hoor!

• Renee
    mei 29, 2014

Het ziet er wel echt geweldig uit! Ik ben ook zo’n controlefreak dat ik alles perfect wil hebben. Wij gaan 26 september trouwen en dan ben ik 6,5 maand zwanger. We hadden al een vakantie in oktober gepland met ouders/broer/zus naar een superluxe hotel in Turkije. Ook konden we qua vakantiedagen niet zoveel meer opnemen en de kosten van de baby(kamer etc) die erbij komen.. (Ik ben vooral degene die daarmee in paniek raakt haha. ) We gaan op vrijdag trouwen en dan zaterdag 2 nachten in een luxe hotel/kasteel in Limburg genieten. Heb er heel veel zin in! We komen dan maandag avond thuis en zijn dinsdag en woensdag nog vrij. 1,5 week werken en dan met m’n dikke buik naar Turkije!

• Sara
    mei 31, 2014

Leuk om te lezen! Ik kan heel goed begrijpen dat er zo’n druk op ligt, want dit moet de perfecte reis zijn! Daarnaast lijkt het me dan ook logisch als je een superdeluxe kamer boekt (en reis) dat je dat dan ook krijgt. Uiteindelijk is het opgelost, maar dat vergde wel wat inspanning van jullie dus!

• Sas

Leuk om te lezen en zien! 🙂